قطعات یدکی موتور ویبره

قطعات یدکی موتور ویبره

موجود بودن در بازار و یا نبود قطعه مورد نظر در تامین قطعات یدکی موتور ویبره یکی از دغدغه های مشتریان است. قطعات موتور ویبره تولید شرکت پیلسا موتور (پارسیان موتور سابق) به راحتی از طریق تماس با کارخانه می توان خریداری کرد. ارسال به تمام نقاط کشور و ظرف مدت 48 ساعت به مشتریان امکان پذیر است. ویبراتورهای تولید پیلسا موتور دارای قطعات یدکی تولید داخل هستند و توانایی تامین قطعات ویبراتور خود را دارد.

برای دریافت قیمت موتور ویبره و مشاوره فنی خرید ویبره بدنه با کارشناس ما 09129228525 تماس بگیرید.

نحوه تهیه انواع قطعات موتور ویبره

لازم به ذکر است قطعات موتور ویبراتور که تعویض آن ها احتیاج به مهارت خاصی ندارد مانند درپوش های محافظ لنگ، مهره سر شافت، لنگ های ویبره بدنه و درب جعبه برق به صورت جداگانه ارسال می گردد.

اما لوازم یدکی مانند درب بلبرینگی، بلبرینگ ها، رتور، استاتور، شافت و سیم پیچی بهتر است دستگاه معیوب به کارخانه ارسال گردد و قطعه مورد نظر در کارخانه تعویض شود. البته با توجه به نیاز مشتری کارشناسان فنی ما آماده ارائه راهنمایی برای سهولت تعویض قطعات ویبراتور است.

در صورتی که ویبراتورهای خارجی موجود در بازار هیچ گونه تامین قطعاتی ندارند. به دلیل خرابی تنها یک قطعه بلااستفاده مانده و مشتری ناگریز متحمل هزینه خرید مجدد موتور ویبره جدید می گردد.

قطعات یدکی موتور ویبره
قطعات یدکی موتور ویبره

بیشتر بخوانید: عیب ها و مشکلات رایج موتور ویبره

در خصوص تعمیر و اصلاح قطعات یدکی موتور ویبره

تعویض بلبرینگ در رنج 3000 دور مد نظر داشته باشید که بلبرینگ های دور بالا C3 خریداری و تعویض کنید و دلیل خرابی بلبرینگ بررسی و اصلاح شود.

علت اصلی خراب شدن بلبرینگها در یک ویبراتور

  • اول طول عمر بلبرینگ می باشد.
  • دوم تنظیم نادرست لنگ ها است که باعث خرابی بلبرینگ می شود.

در ویبراتور های سبک عموما از بلبرینگ های ردیف 6000 استفاده می شود که احتیاج به گیرس کاری دوره ای نمی باشد.

اما در ویبراتور های سنگین از بلبرینگ های قوی تر و ساچمه استوانه ایی در اصطلاح بازار ساچمه بشکه ایی استفاده می شود. که باید بلبرینگها هر 15 الی 30 روز یکبار گریس کاری شود. اگر بلبرینگ ها به موقع تعویض و یا گیرس کاری نشود باعث سوختن سیم پیچی و از بین رفتن استاتور می شود که هزینه سیم پیچی با توجه به قیمت ویبراتور بالا است.

در انتخاب و خرید بلبرینگ دقت داشته باشید و از فروشگاه های معتبر بلبرینگ موتور ویبره اصل را خریداری کنید. بلبرینگ های که در بازار وجود دارند تقلبی می باشد و تشخیص اصل از تقلبی بودن آن کار مشکلی است.

بیشتر بخوانید: بررسی و توضیحات درباره گریس بلبرینگ موتور ویبره

علت خرابی جا بلبرینگ

در بیشتر مواقع قسمت جا بلبرینگ ویبراتور به دلیل عدم تقارن در تنظیم لنگ ها دچار خرابی می شود و از سایز استاندارد خود خارج می گردد.

با توجه به متریال جا بلبرینگ که به دو قسمت تقسیم می شود

  1. جا بلبرینگی که به صورت بوش آهنی که داخل آلومینیوم قرا گرفته است.
  2. جابلبرینگی که از جنس چدن می باشد.

در هر دو صورت می توان جابلبرینگ را جوشکاری نموده و ماشین کاری کرد. باید توجه کنید که در دو مرحله جوش و تراش انجام شود تا کل سطح جابلبرینگ پوشش داده شود.

به دلیل ارتعاش ویبره بدنه اگر داخل جابلبرینگ بعد از جوشکاری و تراشکاری یا ماشین کاری و سایز کردن حتی قسمت کوچکی خالی بماند (در اصطلاح موک). باز هم بعد از مدت کوتاهی باعث می شود جا بلبرینگ خراب شده و رتور به قسمت داخل استاتور سایش پیدا کند و باعث سوختن سیم پیچی می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دنبال چه میگردید ؟!