در ویبراتور سنگین پیلسا موتور زیر مشاهده می کنیم که جهت تنظیم لنگ ویبراتور سنگین با چکش ضربات شدید به لنگ وارد شده است. که این موضوع باعث شده به بلبرینگ های ویبراتور که ساچمه استوانه ای و به اصطلاح ساچمه بشکه ایی هستند آسیب برسد و بلبرینگ خراب شده و تولید صدا کند.
بیشتر بخوانید: تعمیر ویبراتور پیلسا موتور
نحوه تنظیم لنگ ویبراتور سنگین
در نظر داشته باشید جهت تنظیم این نوع لنگ ها پیچ های آلن لنگ را باز نموده. برای تنظیم لنگ با چکش ضربه به لنگ وارد نکنید. فقط پیچ نگهدارنده لنگ را با استفاده از آچار آلن چند رزوه شل کنید. سپس دو لنگ را در یک جهت و به یک مقدار بچرخانید. با خط کش میزان جابه جایی هر دو طرف را اندازه گیری کنید که به طور مساوی و یکسان تنظیم شده باشند.
در این نوع ویبراتورها (ویبراتورهای نیمه سنگین و سنگین) از بلبرینگ های ساچمه استوانه ایی استفاده شده است. خلاصی شفت ویبراتور بتن طبق استاندارد 1 الی 4 میلی متر می باشد تا شفت گیرباج نکند.
در قسمتی می بینیم که گریس خور بلبرینگ ها شکسته شده است. این موضوع را رعایت کنید و در حفظ گیرس خور حساس باشید. تنها راه عبور گریس به داخل بلبرینگ ها از طریق گریس خورها که بر روی درب های بلبرینگی قرار گرفته است انجام می شود.
علاوه بر این نحوه تنظیم لنگ های ویبراتور های سبک در وبسایت پیلسا موتور اموزش داده شده است. برای مشاهده ویدئو تنظیم ضربه موتور ویبره بر روی تنظیم لنگ موتور ویبره کلیک کنید.
بیشتر بخوانید: ویدئو درباره گریس بلبرینگ موتور ویبره
موضوع دیگر این است که کف پایه های ویبراتور ماشین کاری می شود و کاملا مسطح می باشد. لازم است سطح پایه های ویبراتور بر روی آن قرار می گیرد نیز صاف و مسطح بوده و کاملا تراز باشد تا آسیبی به موتور ویبره نرساند. این موضوع باعث می شود ویبراتور دچار خرابی قطعات مکانیکی شود. و بعد از آن ایراد مکانیکی ایجاد شده به سیم پیچی استاتور آسیب می زند.
در نظر داشته باشید هر گونه استفاده نا صحیح و تغییر و دستکاری در اجزای ویبراتور پیلسا موتور تولید کننده ویبره بدنه خارج از ضمانت بوده و مشمول ضمانت نمی شود.
مثالی از تنظیم نادرست لنگهای ویبراتور صنعتی
تصاویر زیر توسط یکی از مشتریان ما فرستاده شده است .دو تا ویبراتور 2500 کیلو 1500 دور است که روی سرند یا فیدر نصب شده است.
اشتباه در تنظیم لنگ ها و اتصال کابل برق باعث سوختن یکی از ویبراتورها شده است.